Keudan toiminta epidemiatilanteen aikana. Lue tästä >

Takaisin Murros2021 pääsivulle

Murros 2021

Ohjelma 29.4.2021 klo 9.00-16.00 


Aamupäivän ohjelma

Youtube 1-ohjelma

Yotube 2-ohjelma

Klo 9.00-10.00

 

Klo 9.00 Tapahtuma alkaa - Tervetuloa #Murros21 -tapahtumaan!

Juontajina Kari Honkonen ja Hanna Nyrönen

 

Klo 9.05 “Sukellus” XR virtuaalikampuksen puolelle, XR1 Holo-kannelle

 

Klo 9.10 Tapahtuman virallinen avausHannu Laurila,Koulutuskuntayhtymän johtaja

 

Klo 9.12 Uutta teknologiaa ja digitaalisuutta näytöissä Rehtori Anna Mari Leinonen

 

Klo 9.20 Matikkalabyrintti,"Sukellus VR puolelle", missä opiskelijat yrittävät ratkaista haasteita, XR2 Math Labyrinth

 

DSC0089 3

Klo 9.25 Aamupäivän KeyNote

Teknologiamurros: uuden osaamisesta organisaatioiden kilpailukyvyksi, Tulevaisuudentutkija, Risto Linturi

” Teknologia muuttaa tuotannon ja kuluttamisen rakenteita; pandemia on vauhdittanut kehitystä. Organisaatiot reagoivat muuttamalla käytäntöjään ja nopeuttamalla uusien teknologioiden käyttöönottoa. Esityksessä kuvaan, miten mm. tekoäly, robotisaatio ja virtuaalitodellisuus vaativat organisaatioilta kilpailuetujen perusteellista pohdintaa. Kaikille meille kehitys merkitsee ammattien uudelleenmuotoilua, uusien osaamisten hankintaa ja uudenlaisten oppimisen keinojen käyttöä. Kilpailukykytekijöiden ymmärrys suhteessa teknologiamurrokseen ja uuden osaamisen hankinta muuttuvat jokaisen arkiseksi pohteeksi. Esityksen valmistelussa on käytetty tekoälyä.

Risto Linturin haastateltavana  myös GPT3 pohjainen tekoäly Samantha P. December"

 

 

 

Klo 9.55 Kari & Hanna

 

 

Klo 9.57 "Sukellus XR3" XRCENTERIN PÄÄLAVALLE! XR PÄÄLAVAN AAMUN KEYNOTE ALKAMASSA!

Toimittajan kommentteja Lavan ääreltä. Jos olet Avattarena liikkeellä niin suuntaa kohti IIS Keudan XR PÄÄLAVAA! Esitys juuri alkamassa!

Koe XR Maailma aidoimmillaan - tee oma Avatar! AltSpaceVR Ohje 2021 suomeksi   //  Altspace tutorial Part 1 - YouTube (engl.) ja Altspace tutorial Part 2 - YouTube (engl.)

 

virtuaalilasitkai

Klo 9.00 Tapahtuma alkaa – XR DIGIKAMPUS AVAUTUU, XR Arkkitehti Kai Sinkkonen

 

samppa2

Klo 9.05 XR Virtuaalikampuksen puolelle, XR1 Holo-kannelle...

 

 

Klo 9.10 Tapahtuman avaus, Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymän Johtaja Hannu Laurila

 

Klo 9.12 Esittelyä XR digikampuksen aloitustilassa

arto

XR Gastrobiili, Arto ja opiskelijat myymässä “hodareita”, löytyy ao päätasolta

" Viidelle ensimmäiselle ilmainen virtuaalihodari tms, niin kauan kuin tavaraa riittää! "

 

  

Screenshot 20210407 190942 WhatsApp

Klo 9.20 Keudan XR matikkalabyrintti, missä opiskelijat yrittävät ratkaista haasteita, XR2 Math Labyrinth

 

 

jenna7.heikkilakeuda.fi

Klo 9.30 XR Koirahoitola - mitä siellä tapahtuu?

 

 

selfie jw

Klo 9.40 Ovobot’s, Fun Academy VR - virtuaalinen koulu

Paikka: Together Better! Partners Area.

Haastattelussa AI Robots Oy, CEO, Jussi Wright

"Paikka, jossa opettaja ja vanhemmat yhdessä tukevat lapsen oppimista. Laadukas koulutus ei vieläkään tavoita kaikkia. Koulutettuja opettajia ei ole riittävästi, vanhemmat eivät osaa opettaa lapsiaan kotona eikä opetussuunnitelmaakaan aina ole."

 

 

Klo 9.50 Kohti XR Päälavaa...

XR PÄÄLAVAN AAMUN KEYNOTE ALKAMASSA! XR PÄÄLAVAN AAMUN KEYNOTE ALKAMASSA!

Toimittajan kommentteja Lavan ääreltä.

Klo 10.00-11.00

 
Mikael Honkavaara kuva Kauppalehti sopimus Honkavaaran kanssa kayttooikeudesta 1

Klo 10.02 NVidia Helsinki Ltd., Mikael Honkavaara, Senior Director

NVidian näkemys Murrokseen ja hyvinvointiin.

 

Riku pic 2020

Klo 10.20 Pelillisyys osana opiskelijoiden aktivointia, toimitusjohtaja, Riku Alkio, Seppo.io

"Oppiminen tapahtuu yhä enemmän luokkahuoneen ulkopuolella erilaisissa oppimisympäristöissä - enemmän tai vähemmän teknologiaa hyödyntämällä. Teknologia ei kuitenkaan ratkaise opintoihin liittyviä motivaatio-ongelmia vaan vaan pedagogiikalla on yhä merkittävä rooli opiskelijoiden sitouttamisessa. Pelillisyys on nykypäivän pedagogiikkaa, joka mahdollistaa henkilökohtaisten oppimispolkujen luomisen."

 

VIlle leppaelae Varjo3

Klo 10.35 Vertical Lead, Research & Medical, Ville Leppälä, Varjo Technologies

”Varjo kehittää ja valmistaa uraauurtavia virtuaali- ja sekoitetun todellisuuden silmikoita yhdistämällä todellisen ja digitaalisen maailman saumattomasti fotorealistisella laadulla. Luomamme virtuaali- ja sekoitetun todellisuuden tuotteet antavat jokaiselle meistä mahdollisuuden olla luovempia ja tuottavampia. Kun olemme valmiit, tietokoneet eivät näytä enää siltä miltä olemme tottuneet niiden näyttävän.”

 


santeri saarinen

Klo 10.00 aamupäivän ensimmäinen keynote, XR päälava

Virtuaalisten tapahtumien tulevaisuus, Teknologia-asiantuntija, tutkimusvastaava, Santeri Saarinen, Helsinki XR Center

"Esityksessä käydään läpi virtuaalitapahtumien nykytilannetta, koronan vaikutuksia tapahtumien järjestämiseen ja tulevaisuuden näkymiä. Miten uudet teknologiat mahdollistavat täysin uudenlaisten tapahtumien järjestämisen? Mitä virtuaalitodellisuus tuo mukanaan tapahtumiin? Miten yritykset voivat näkyä virtuaalisesti? Mitä Suomessa tehdään virtuaalisesti ja miten toimintaan pääsee itse mukaan? Onko virtuaalinen tapahtuma jotain muutakin kuin videolla näkyvät puhuvat päät? Onko tarvetta palata enää entisiin fyysisiin tapahtumiin?"

 

 

 

petra

Klo 10.25 Petra Karvonen, Opettaja, XR Päälava

3DBear palkitun sovelluksen ensimmäinen toteutus v.2016 - tule kuuntelemaan Petra Karvosen AR tarina lisätyn todellisuuden puutarhasta!

Lue lisää bit.ly/arkeuda

 

Klo 10.35 Aamupäivän toinen Keynote, XR Päälava

Marianna Halonen, Senior Consultant, Education, SULAVA

VIRTUAALISEN LÄSNÄOLON VOIMA – oikeat raaka-aineet oikeassa suhteessa

 


Klo 10.50 Daniel Åkerlund

Katso kuinka Daniel käytti Hololensejä kotonaan työnteossaan jo v.2017. Katso video täällä! Daniel Avattarena paikanpäällä lavalla! Tule juttelemaan hänen kanssaan!

 

Valmistaudumme tapahtuman englanninkielisen osion (esitykset) alkamiseen! XR LAVAN iso näyttö alkaa lähettämään ao. LIVE LAVAN (Youtube1) lähetystä...

Klo 11.00-12.00

 
vip4

Klo 11.00 Robocentre - RoboLab at Roskilde Technical College, Vice Director, Mrs Vibeke Pakkenberg, Roskilde Technical VET College

"Let’s face it, robots are cool. They’re implemented all over companies and used in working tasks, where robots interacts with coworkers and its environment achieving goals. I will discuss some of the fundamental challenges of implementing robots, incorporating teachers in the developing process and how we build up and use a robolab for our students."

 

image001

Klo 11.15 Care and eduction robot Maatje, CEO, Richard Kuijpers, Smartrobot.solutions

"Care robot Maatje offers structure and conviviality

From a notification to take medication, to doing a dance, a game or a short conversation: the Maatje care robot supports people with dementia / autism and mild intellectual disabilities and acts as a therapeutic aid in, for example, youth care, hospitals, tbs clinic, physiotherapy. , diabetes, etc. But also helps in education to assist a teacher. As a care provider, informal caregiver and teacher you can easily fill this care robot with appointments, which are then spoken at the right time with certain movements and emotions in its eyes and you can determine the dialogues which Maatje speaks. Thanks to the 4G connection, this social buddy can really go anywhere."

Klo 11.27 "Sukellus" XR MOK-tilaan

Klo 11.35

 

mitch

Klo 11.35 An Opportunity to reimagine learning: Via TEAMS Mitch Weisburgh, USA, Partnership between the RSA and Augmented Society Network Given the pandemic and its aftermath, and give changes to society and technology, what are the needs and opportunities to enhance human learning Human learning is beyond the education system. 30 collaborators from 15 different countries, 5 continents Focused on 8 themes

 



IMG 20210331 WA0007 1

Klo 11.52 Virtual Reality mainstreaming and Innovating "VRinVET" –short overview what we will be doing, Head of International Affairs, Ms Katariina Lammi, Keuda



visu

Klo 11.00 Vierailemme Together Better -moduulissa ja VISU-talossa!

Tule kuulemaan mm. VISU-hankkeesta ja VISU-hankkeen tuotoksista!

 

 

Klo 11.2maisa25 "sukellus" XR4 Mok tilaan!

Mikä on MOK?

Keudan 5 eri robotti"tyyppiä" ja oppimisen tavoitteita. Miten robottipedagogiikkaa parantamaan oppimista?

 

 





Klo 11.40
"sukellus" XR4,5



XR Automaalaus, Martti Järvinen ja opiskelijat

 

 

Klo 11.47 "sukellus" XR4,7



XR DESIGN HOUSE, Teppo Vahteristo ja opiskelijat

 

Klo 11.55 Risto Linturin mietteitä aamupäivän annista, mikä asia erityisesti jäi mieleen?

Entä Samanthan mieleen?

 

 

 

Klo 12.00-13.00

Ruokatunti

 
 

Iltapäivän ohjelma

Klo 13.00-14.00

 
Julich foto face3

Klo 13.00 Iltapäivän aloittava KeyNote

Experience, feel, collaborate, and enhance competences together through technology, Education Channel Manager, Julich Wiberg, Microsoft – Western Europe

"Technology assists us connecting from anywhere. We see new opportunities help us experience together and feel the presence engaging with eye contact, facial expressions, and gestures. This is enhancing our personality when we collaborate and communicate. This fluidity accelerates decision-making and speeds problem-solving. Several evolving technologies as Microsoft Mesh, HoloLens 2, VR headset make this possible. Enhancement of existing platforms like Teams, AI in MS Office enable students, teachers and EdTech companies to create exciting new experiences. Think about students, teachers and co-workers being able to duplicate the serendipity of in-person learning – without the time and cost of travel – thanks to holoportation, holographic sharing, and visualization."

 

 

Teija jussi 4

Klo 13.20 AR ja VR kuulumisia taidealalta, International Virtual Arts Exhibition Empowered by Augmented Reality / Kansainvälinen taidenäyttely lisätyssä todellisuudessa

Teija Lehtola, Keuda + CEO, Jussi Kajala, 3DBear

"Pekka Halonen Academy in Keuda and Tartu Kunstikool in Estonia have created a virtual arts exhibition in augmented reality. Anyone can bring the artworks into life in his or her living room using your mobile phone. The theme of the exhibition is anamorphosis: the artworks contain secret messages that you access and try to solve in AR! In this presentation we demonstrate how we have created such virtual arts and let you know about the upcoming launch of Virtual Arts Exhibition on 3rd of May with a full day of Teams Live podcasts."

 

Kuva verkkosivut

Klo 13.40 Mixed reality in automotive education, project coordinator, Dirk Goyvaerts + Charline Van Osselaer, Diagnose car

"A safe solution to get to know more about an electric vehicle and the best way to unplug the car? Our app and the hololens 2 fix the job. In a brief presentatie and a short teaser we would like you to get acquanted"

 

mikko luukkonen Murros2024

Klo 13.50 Microsoft Dynamics 365 Guides yhdistetyn todellisuuden käyttöönotto koulutuksen tueksi!

Solution Sales, Mikko Luukkonen, Softability 

"Microsoft Dynamics 365 Guides käyttöönottoprojekti Hololens 2 älylaseille ja Power BI raportointi KEUDA:n eri alojen opetuksen tueksi. Esittelemme esimerkkikäyttötapauksen tai kaksi:

 - Tietokoneen kokoaminen

- Auton lisävalokytkentä."

 

Osmon naamakuva 2

Klo 13.15 Altspace VR opetuksessa, Keudan virtuaalinen sähkömaailma, opettaja Osmo Lampinen

Altspace VR electric workshop

 

 

Klo 13.30 "Sukellus" XR7 taidenäyttelyyn

 Vastassa Opettaja Pasi Järvinen ja opiskelijoita esittelemässä XR Taidegalleriaa 3d-taideteoksineen.

 

Klo 13.40 Mitch Weisburgh, 3DBear 

Q & A (kysymyksiä ja vastauksia, englanniksi)

 

 

iina suvi

Klo 13.50-14.30 Global EDU Center

Iina Siren ja Suvi Kylmälä kertovat miksi on lähdetty tekemään virtuaalista kv-toimintaa, mitä on tehty, mitä on opittu ja miksi virtuaalinen kansainvälinen yhteistyö on tärkeää.


In english (part of the program):



"
Welcome to Keuda’s VR-world!

 

keuda int st

...to The XR DIGIKAMPUS - IIS KEUDA -

GLOBAL EDU CENTER!

Klo 14.00-15.00

 
Sarin kuva4

Klo 14.10 Digitaalinen saavutettavuus on kehittämistä kaikille, Toimitusjohtaja, oikeustieteen tohtorikoulutettava, Sari Korhonen, Pulse Drive Oy Ltd

"Teknologian nopea edistyminen tarjoaa uusia mahdollisuuksia oppia, kehittyä ja vaikuttaa yhteiskunnassa. Vauhdissa on pidettävä huolta siitä, että kaikki pysyvät mukana. Tällä hetkellä n. 15 % ihmisistä ei pysty käyttämään verkkopalveluita, koska niitä ei ole suunniteltu saavutettaviksi. Sen sijaan tietoinen teknologian valjastaminen saavutettavan digitaalisen ympäristön rakentamiseen palvelee meitä kaikkia. Mihin pakottaa uusi lainsäädäntö, miksi tämä on vasta alkua – ja miksi se on alun haastavuudesta huolimatta todella innostavaa."

 

 

Klo 14.25 Susanna Rahkamo 

 

raimo jukka

Klo 14.55 VEX ROBOTIT finaali

Raimo Giren, Keuda ja Jukka Klint, Roboedu

Keuda ROBOHOCKEY! Robotit pelaavat jääkiekkoa. Mistä kyse?

Vexrobotics V5 robotit ja Vexcode -ohjelmointi tarjoavat kattavan robotiikan koulutukseen hyvin sopivan edullisen kokonaisuuden. Ohjelmointia voi harjoitella virtuaalisesti VR.vex.com  Uutuutena mobiilirobottien lisäksi robottikäsi V5 Workcell -paketti.

Klo 14.00 -     GLOBAL EDU CENTER: Virtual reality mainstreaming and Innovating – developing and using VR with international partners, Ms Katriina Lammi, Head of International Affairs, Keuda

10min Presentation: VIRTUAL REALITY: Via TEAMS Somorrostro VET-schoolthe Basque Country: 2 teachers present their VR-projects


Introducing Grassroot -level virtual international activities with VET-teachers in times of covid – practical examples and lessons learnt:

An interview with Iina Sirén, assistant of international"

 

14.15 Presenting practical mini-virtual -projects with teachers during covid

Ms Suvi Kylmälä, planner of 

 

teemu arina electronic front5

14.30 Biohacking - Teemu Arina (Some basics, Q&A etc!)

Well-being -topic discussions maybe with Teemu!

Teemu Arina, Technological Transformist, Biohacker Optimizing Human Performance, Learning & Wellbeing with Biohacking Biohacking is all about better living through science, technology, and data-driven self-experiments. If you strive for physical & cognitive performance, improved stress resilience & recovery, better energy management, or simply improved health & wellbeing, this lecture will provide you the practical basics to become a well-oiled human machine.

 


visuvrlasit

Klo 14. 45 "Sukellus" XR9 tilaan

...ja

...pääsemme vierailemaan uudestaan Together Better -moduulissa ja VISU-talossa!

Klo 15.00-16.00

 
teemu arina electronic front4

Klo 15.20 Teemu Arina, tietokirjailija, biohakkeri Suorituskyvyn,

oppimisen ja hyvinvoinnin biohakkerointi

Biohakkerille ihminen on eräänlainen biologinen tietokone, jota on mahdollista optimoida hyödyntämällä syvällistä ymmärrystä biologiasta, teknologiasta ja omakohtaisista mittauksista. Esityksessä pureudutaan uuden teknologian avulla fyysisen ja kognitiivisen suorituskyvyn, oppimisen ja hyvinvoinnin optimointiin.

 

lonkaikkuna2014

Klo 15.35 Iltapäivän päättävä KeyNote

Oppiminen ja hyvinvointi uuden normaalin kynnyksellä, Professori Kirsti Lonka, Helsingin yliopisto

”Sanotaan, että COVID-19 -pandemian jälkeen tulee uusi normaali. Voimmeko hyvin tämän kaiken jälkeen? Onko meillä enää työhuoneita, työaikoja, kahvitaukoja, fyysisiä tapaamisia? Onko uusi normaali sitä, että opitaan uusista tavoista ne parhaat ja säilytetään jotain vanhaakin, joka oli hyvää. Pystymmekö enää koskaan palaamaan entiseen? Ja onko se hyvä vai huono uutinen? Olemmeko tehneet nyt kaikkien aikojen digiloikan?”

Klo 15.15 "Sukellus” XR10, Bileet alkaaLet´s Murrock21!

- musiikkia, tanssia, hyvää yhdessäoloa! 

VIRTUAL BREIKKI!

soile.altiokeuda.fi

- herkkupöydästä vastaa BREIKKI, pientä virtuaalipurtavaa ja juotavaa ym!

 

Klo 16.00

Tapahtuma päättyy

 
Hakeutumispalvelut

 

What do you want to do ?
New mailCopy