Koulutukset / Kauppa, hallinto ja oikeustieteet /

Pienyrityksen digimarkkinointi (30 osp)

Perustutkinnot

Pienyrityksen digimarkkinointi (30 osp)

Tutkinnon osa Liiketoiminnan perustutkinnosta

Lisää suosikkeihin
Perustutkinnot

Pienyrityksen digimarkkinointi (30 osp)

Opi tuottamaan asiakasta kiinnostavaa sisältöä!

Asiakas on netissä ja sosiaalisessa mediassa, osaatko tuottaa asiakasta kiinnostavaa sisältöä? Löytääkö asiakas tuotteesi ja palvelusi? Toimiiko ostopolku ja tuleeko myyntiä?

Käytännönläheisessä koulutuksessa opit keskeisiä asioita some- ja verkkonäkyvyyden parantamiseksi ja työpajoissa opit käyttämään digityökaluja.

Koulutus toteutetaan ensisijaisesti yrittäjän tai työntekijän oppisopimuksena. Opettelet taitoja ja käytät niitä yrityksen näkyvyyden ja myynnin parantamiseksi.

Käytännön tekemisellä osoitat osaamisesi Markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto -tutkinnon osassa ja saat siitä todistuksen. Jos jatkat opiskelua esimerkiksi henkilökohtaisten myyntitaitojen kehittämiseksi, voit suorittaa Liiketoiminnan ammattitutkinnon.

Sopiiko tämä koulutus minulle?

Koulutus sopii sinulle, joka toimit yrittäjänä tai yrityksen digitaalisen markkinoinnin parissa alan työpaikassa. Verkko-opetukseen osallistumiseen tarvitset tietokoneen, kuulokkeet, mikrofonin ja nettiyhteyden.

Miten ja missä voin opiskella?

Opintojen alussa sinulle tehdään yksilöllinen opintosuunnitelma, jossa otetaan huomioon myös aikaisempi osaamisesi.

Opinnot toteutetaan verkkopainotteisena päivä-monimuotokoulutuksena. Koulutuspäivät järjestetään hybridiopetuksena klo 9.00–15.30 (lähiopetus Keuda-talolla ja etäopetus Teamsissä). Koulutuspäivät voi katsoa myös jälkikäteen tallenteina. Osa osaamisesta hankitaan opiskelemalla omatoimisesti ja omaan tahtiin verkko-oppimisympäristössä. Koulutuksen ajaksi solmitaan oppisopimus (yrittäjän tai työntekijän). Koulutus alkaa seuraavan kerran maaliskuussa 2023.

Koulutuspäivät ovat 1.3.2023, 15.3.2023, 29.3.2023, 12.4.2023, 26.4.2023 (vain verkossa) ja 3.5.2023. Näytöt ja arviointi toteutetaan touko–kesäkuun aikana.

Toimipiste

Keskikatu 3, Kerava

Tavoitteet verkkonäkyvyyden parantamiseksi

  • Asiakkaan ostopolku
  • Kohderyhmät: ketä pyrin tavoittamaan ja mistä heidät tavoittaa
  • Viestinnän tavoitteet ja yrityksen pääviesti
  • Digitaalisen viestinnän kanavat
  • Asiakasnäkökulma: miten asiakas hakee yritystä

Digimarkkinoinnin perustyökalut käyttöön
Opiskellaan omaan tahtiin verkossa

  • Luodaan yrityssivuja some-kanaviin.

Asiakkaita kiinnostava sisältö verkkosivuilla

  • Nykytila ja uudet ideat
  • Hakukoneoptimointi
  • Verkkosivujen sisällön ideointipaja
  • Keskustellaan verkkosivujen teknisestä ylläpidosta ja mietitään yhdessä paras toteutus.

Sisällön tuottaminen

  • Verkkosivujen, blogin ja uutiskirjeen tekstityöpajat
  • Saavutettavuusvaatimukset
  • Videopaja

Some-kanavien kiinnostava sisältö ja mainonta

  • Some-kanavien kiinnostava sisältö
  • Kuvankäsittely somekanavissa
  • Some-kampanjan rakentaminen ja some-mainonta
  • Some-kampanjan tuloksellisuus

Google Ads mainonta ja ilmainen Google My Business
(verkkototeutus)

  • Näyttöinfo
  • Google MyBusiness
  • Google Adwords

Tuloksellisuus ja vaikuttavuus, Google Analytics
(verkkototeutus)

  • Tuloksellisuus somessa
  • Markkinointiviestinnän automaatio
  • Google Analytics, tulosten analysointi

Lopuksi:

  • Näytöt ja arviointikeskustelut

Maksaako tämä koulutus?

Koulutus on maksuton.

Miten haen?

Hae koulutukseen 6.2.2023 mennessä. Koulutukseen valitaan 20 opiskelijaa.

Kysy lisää!

Erola Leena

Opettaja

+358 401 745 624

Kerava, Keskikatu 3 (Keuda-talo)

Keudan Hakeutumispalvelut

+358 9 2738 3700

Ajankohtaista alalla