Keudan toiminta epidemiatilanteen aikana. Lue tästä >

< Takaisin hankkeisiin

Virtuaalimetsä

Koordinaatiohankkeet
Ajankohta

12.03.2021 - 31.12.2021 (Käynnissä)

Rahoittaja Metsämiesten säätiö
Toteuttaja Päätoteuttaja Keuda, osatoteuttaja 3DBEAR

Virtuaalimetsä-hankkeen tavoitteena on luoda AR- ja/tai VR-tekniikoita hyödyntäviä oppimisympäristöjä metsänhoidon opiskeluun ja aitojen työtehtävien harjoitteluun. Oppimisympäristöjä voi tulevaisuudessa käyttää myös asiakastilanteissa (esimerkiksi mobiililaitteella) visualisointiin, miltä maisema näyttäisi harvennuksen jälkeen. Oppimisympäristöjä voidaan käyttää laajasti osaamisen hankkimiseen metsäalan opinnoissa ajasta ja paikasta riippumatta. Erilaisten skenaarioiden avulla pystytään harjoittelemaan mahdollisimman aidossa tilanteessa eri metsänkäsittelyvaihtoehtoja (esim. alaharvennus/yläharvennus). Oppimisympäristöjä on mahdollista muuttaa ja laajentaa ohjelmaa käytettäessä. AR- ja VR-ympäristöt syventävät opettajien pedagogista osaamista ja madaltavat kynnystä uusien teknologioiden käyttöön metsäalalla. Oppimisympäristöt tukevat ajasta ja paikasta riippumatonta oppimista sekä soveltuvat myös etäopetukseen ja erilaisiin hybridimalleihin.

Yhteyshenkilöt

Koulutusjohtaja
K1 yhteiset

Outi Tuomivaara

040 174 5575

Opettaja
T3 saaren kartano

Vesa Tanttu

050 463 2635

Vaihde

09 273 81
info@keuda.fi