Pre #Murros2023: ThingLink – tulevaisuuden käyttöliittymä oppimiseen

Digitaalinen

Keuda

Murros

Pre #Murros2023: ThingLink – tulevaisuuden käyttöliittymä oppimiseen

Julkaistu: 28.3.2023

Uudet teknologiat yhdistävät virtuaaliset ja fyysiset oppimisympäristöt ja mahdollistavat entistä monipuolisemman ammatillisten taitojen oppimisen.  

Lisäksi uudet teknologiat yhdessä mahdollistavat digitaalisten ja fyysisten oppimisympäristöjen yhdistämisen entistä tehokkaammin. Immersiiviset sisällöt tukevat ja rikastavat perinteisiä opetusmenetelmiä ja motivoivat oppimaan kokemuksellisesti. Oikein käytettynä uudet teknologiat mahdollistavat joustavan siirtymisen oppimisympäristöjen välillä, aktiivisen ja yksilöllisen oppimisen, ammatillisten taitojen monipuolisen harjoittelun, helpon kertaamisen ja paremman saavutettavuuden. 

ThingLinkillä voit helposti rikastaa esimerkiksi kuvia, 360°-videomateriaalia ja 3D-malleja. Voit linkittää sisältöjä yhteen ja rakentaa niiden päälle interaktiivisen ääni-, kuva- tai tekstikerroksen huomiopisteiden avulla. Olemme viime vuosien aikana kehittäneet ThingLinkiä voimakkaasti, jotta voisimme hyödyntää uusien teknologioiden tuomat mahdollisuudet oppimisessa entistä paremmin. Olemme lisänneet VR- ja 3D-tuen ja nyt tuomme myös lisätyn todellisuuden (AR) mukaan. Voit esimerkiksi luoda polutetun VR-simulaation aivohalvauspotilaan hoitopolusta ja liittää mukaan AR-käyttöohjeita keskeisistä hoitolaitteista.

Tekoälyn kehitys ja yhdistäminen oppimisanalytiikkaan tulee helpottamaan jatkossa oppimisen ohjaamista, arviointia ja eriyttämistä sekä auttaa tarjoamaan entistä parempaa yksilöllistä tukea opiskelijoille. Jatkossa voimme kysyä suoraan sovelluksen käyttöliittymässä, millaista tukea juuri tämä opiskelija tarvitsee ja tekoäly antaa meille vastauksen kerätyn oppimisdatan perusteella. 

Toki haasteitakin on. Käytettävä teknologia voi olla joskus epäluotettavaa tai sitä ei ole saatavilla. Teknologioiden käyttö vaatii jatkuvaa osaamisen kehittämistä ja oppimiskokemusten käyttö saattaa vaatia vahvaakin itseohjautuvuutta. Tärkeää onkin suunnitella oppimiskokemukset helppokäyttöisiksi, pedagogisesti järkevästi ja käyttää niitä silloin kun ne aidosti tarjoavat lisäarvoa oppimiseen. 

Tule #Murros2023-tapahtumaan kuulemaan lisää, miltä immersiivisten XR-oppimisympäristöjen tulevaisuus ammatillisessa opetuksessa näyttää ThingLinkillä toteutettuna. Ständillämme pääset tutustumaan myös uuteen AR-sovellukseemme! 


Blogitekstin on kirjoittanut ThingLinkin Content Production Manager Henri Pennanen.

Tule tutustumaan ThingLinkiin #Murros2023-tapahtumassa! ThingLinkillä on oma tapahtumaständi. Lisäksi Henri Pennanen kertoo ThingLinkistä kello 10.30 – 10.45 Aimo-auditoriossa.


Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan 18.4.2023 pidettävään #Murros2023-tapahtumaan täältä!

Yhteistyössä:

AMKE ry:n logo kuvana
Opetushallituksen logo kuvana
Oppiva Invest -yrityksen logo

Digitaalinen

Keuda

Murros

Jaa sivu